به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان وعشایر استان همدان به منظور تسهیل در ارائه خدمات، رفع موانع و رسیدگی بیواسطه به مطالبات مردم، میز خدمت مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور مدیران و کارشناسان دستگاههای تابعه این وزارتخانه در استان برگزار شد.
در این برنامه که با استقبال شهروندان همراه بود، نمایندگان ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر،سازمان بهزیستی وتامین اجتماعی، بانکهای عامل، سازمان فنی و حرفهای و دیگر واحدهای مرتبط حضور داشتند. مراجعان توانستند به صورت مستقیم مسائل خود را در حوزههای مختلف از جمله بیمه، اشتغال، حمایتهای اجتماعی، آموزشهای مهارتی و تسهیلات بانکی مطرح کرده و پاسخ لازم را دریافت کنند.
مسئولان برگزاری این رویداد هدف اصلی از تشکیل میز خدمت مشترک را کاهش بروکراسی اداری، تسریع در روند رسیدگی به درخواستها و افزایش رضایتمندی مردم اعلام کردند. آنان تأکید داشتند که استقرار چنین میزهایی در سطح شهرستانها نقش مهمی در تحقق عدالت اجتماعی و دسترسی برابر مردم به خدمات ایفا میکند.
تعدادی از مراجعان نیز مشکلات خود را در زمینه بیمه و مستمری مطرح کردند که توسط سرپرست صندوق استان راهکارهای لازم ارائه شد. به گفته فامیل کریمی برگزاری مستمر این میزهای خدمت موجب شفافسازی فرآیندها، کاهش مراجعات حضوری به ادارات و افزایش اعتماد عمومی به دستگاههای اجرایی خواهد شد.
ارسال نظر