به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، نشست تخصصی کارگزاران استان سیستان و بلوچستان امروز با حضور مدیران ستادی صندوق؛ مهرزاد اکبرپور معاون بیمهای و هماهنگی امور استانها، نورالله اختری مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور استانها، مهدی مهیاری مدیرکل فناوری اطلاعات، سوگند سهیلی مدیرکل وصول بیمه و حسابهای انفرادی، مهدی سماواتی مدیرکل روابط عمومی، مجتبی نوبخت کارشناس اداره کل امور مالی و خداداد اولیائی مدیر صندوق استان برگزار شد.
در آغاز این نشست، خداداد اولیائی مدیر صندوق استان سیستان و بلوچستان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یکساله استان، به بیش از ۷۸۰۰۰ نفر بیمه شده با ۵۳ کارگزاری در سطح استان و با قدردانی از حمایتهای معاونت بیمهای، خواستار استمرار آموزشهای تخصصی و استفاده از فناوریهای نو برای ارتقای کیفیت خدمات شد.
در ادامه مهرزاد اکبرپور تأکید کرد که کارگزاران، محور اصلی خدمترسانی به جامعه روستایی و عشایری هستند و عملکرد آنان مستقیماً بر میزان رضایت و اعتماد عمومی اثر میگذارد.
وی گفت: در شرایط کنونی، بیمه اجتماعی نه تنها یک خدمت حمایتی بلکه ابزاری مؤثر برای توسعه پایدار و حفظ امنیت اقتصادی خانوادههای روستایی است. مأموریت ما این است که این خدمت حیاتی را به دورترین نقاط کشور برسانیم.
معاون بیمه ای صندوق همچنین بر ضرورت هماهنگی میان واحدهای ستادی و استانی تأکید کرده و از کارگزاران خواست تا با نگاه علمی و مردممحور، به توسعه فرهنگ بیمه اجتماعی کمک کنند.
نورالله اختری مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور استانها نیز در سخنان خود به لزوم ارتقای کیفیت عملکرد دفاتر کارگزاری اشاره کرد و بیان داشت که استان سیستان و بلوچستان بهواسطه موقعیت جغرافیایی خاص خود، نیازمند رویکردی متمرکز و مشارکتیتر برای پوشش اقشار مولد جامعه است.
وی افزود: نظارت مستمر و آموزش تخصصی کارگزاران میتواند به افزایش اعتماد جامعه هدف و بهبود اثربخشی برنامههای بیمهای منجر شود.
سوگند سهیلی مدیرکل وصول بیمه و حسابهای انفرادی نیز با اشاره به امکان نقل و انتقال سوابق، خرید سنوات خدمت سربازی بیمه شدگان و انعقاد تفاهم نامه ها و اهمیت انضباط مالی و وصول منظم حق بیمه، بر لزوم طراحی و اجرای برنامههای تشویقی برای افزایش مشارکت بیمهشدگان سخن گفت.
در ادامه، مهدی سماواتی مدیرکل روابط عمومی صندوق، در خصوص فضای مجازی و وضعیت شبکه های اجتماعی استان و کارگزاران تأکید داشته و بر اهمیت گفتوگوی مستمر مدیران استانی صندوق و کارگزاران با مردم و اطلاعرسانی دقیق در روستاها اشاره کرد و ارتباط صمیمی و شفاف کارگزاران با جامعه را ضامن موفقیت صندوق دانست.
مهدی مهیاری مدیرکل فناوری اطلاعات صندوق، از طراحی سامانههای هوشمند جدید برای سهولت فعالیت کارگزاران خبر داد و گفت: تحول دیجیتال در صندوق آغاز شده و با فناوری های نوین مدیریت دادهها، ثبت بیمهشدگان و پیگیری مستمریها در دسترس قرار داده شده است.
همچنین مجتبی نوبخت کارشناس اداره کل امور مالی، ضمن ارائه نکاتی درباره شفافیت و حسابرسی، تأکید کرد: نظم مالی در سطوح محلی اساس اعتماد و پایداری صندوق است.
گفتنی است در انتهای نشست، تمامی کارگزاران ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات خود، بر انتقال تجربیات و تدوین برنامههای جدید در راستای گسترش پوشش بیمه اجتماعی در مناطق روستایی و عشایری استان بهعنوان گامی مؤثر در مسیر خدمترسانی صندوق بیمه اجتماعی تأکید کردند.
ارسال نظر