به گزارش روابطعمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، برنامه عملیاتی اصلاح نظام اداری به ابتکار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفت، دکتر حامد قادرمرزی مدیرعامل صندوق، نعمت گیل مدیرکل دفتر تحول اداری و بهبود روشها و نماینده وزارت متبوع، مهدی فقانی معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی و حمید مدنی مدیرکل دفتر برنامه و بودجه و نیز اعضا کمیته اصلاح نظام اداری صندوق حضور داشتند.
این برنامه با هدف ارتقای بهرهوری، بهبود کیفیت خدمات و استقرار نظام اداری کارآمد طراحی شده و شش محور اصلی را دنبال میکند: بازنگری ساختار سازمانی، مدیریت سرمایه انسانی، هوشمندسازی فرآیندها، سلامت اداری، مدیریت عملکرد و ارتقای کیفیت خدمات.
در آغاز نشست، دکتر قادرمرزی با اشاره به گستردگی جامعه هدف صندوق گفت: برای پاسخگویی به نیاز بیش از یکونیم میلیون بیمهشده روستایی و عشایری، بایستی ساختاری چابک، فناوریمحور و شفاف ایجاد کنیم تا رضایتمندی مردم به بالاترین سطح برسد.
در ادامه، فقانی معاون توسعه مدیریت و برنامهریزی صندوق با تأکید بر ضرورت تحول اساسی در ساختار اداری مبتنی بر سیاستهای کلی نظام اداری و همچنین هوشمندسازی بر حذف موارد غیرضروری، بهروزرسانی قوانین و مقررات و اصلاح روشها بهعنوان مهمترین برنامههای در دستور کار این معاونت اشاره کرد.
وی همچنین رویکردهای مالی و نظارتی طرح را تشریح کرد و ایجاد نظام ارزیابی مستمر عملکرد را عامل اصلی افزایش بهرهوری و ارتقای شفافیت دانست.
سپس نعمت گیل نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تشریح الزامات برنامه تحول اداری، بر ضرورت چابکسازی ساختارها، استقرار دولت هوشمند، و نهادینهسازی سلامت اداری تأکید کرد و افزود: صندوق بیمه اجتماعی میتواند الگوی سایر نهادهای خدماتی در بهرهگیری از فناوریهای نوین و مدیریت سرمایه انسانی باشد.
ارسال نظر