۱۱/ آذر/ ۱۴۰۴ | ۲۳:۳۴
۱۱/ آذر/ ۱۴۰۴ | ۲۳:۳۴
۱۱:۴۵ ۱۴۰۴/۰۹/۱۱

برخورد قاطع صندوق با سهل‌انگاری در خدمت‌رسانی به جامعه هدف

مشاور مدیرعامل و رئیس بازرسی، نظارت و سلامت اداری از رسیدگی فوری به گزارش‌های مردمی درباره تأخیر در انجام امور اداری و برخورد انضباطی با مسئولان متخلف خبر داد. به گفته اشکان حاجی عبدالهی، دستور صریح برخورد با متخلفان از سوی مدیرعامل صندوق و رئیس مرکز بازرسی وزارتخانه صادر شده است.
مشاور مدیرعامل و رئیس بازرسی، نظارت و سلامت اداری از رسیدگی فوری به گزارش‌های مردمی درباره تأخیر در انجام امور اداری و برخورد انضباطی با مسئولان متخلف خبر داد. به گفته اشکان حاجی عبدالهی، دستور صریح برخورد با متخلفان از سوی مدیرعامل صندوق و رئیس مرکز بازرسی وزارتخانه صادر شده است.
کد خبر : ۱۰۱۲۳۸

به گزارش اداره کل روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، اشکان حاجی‌عبدالهی، مشاور مدیرعامل و رئیس بازرسی صندوق، با اشاره به اهمیت تسریع در فرآیند رسیدگی به امور بیمه‌شدگان گفت: دولت اخیراً سامانه‌ای تحت عنوان «سامانه فوریت‌های اداری (فواد)» را راه‌اندازی کرده است که هدف اصلی آن، پاسخگویی سریع به شکایات، مشکلات و نارضایتی‌های مردم از نظام اداری است.
وی افزود: یکی از تأکیدات همیشگی ارکان نظام و مدیران صندوق آن است که کار ارباب رجوع هرگز نباید زمین بماند و امور مردم باید مطابق با قوانین و مقررات در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیگیری شود.
حاجی‌عبدالهی با اشاره به ویژگی‌های جامعه هدف صندوق اظهار داشت: بیشتر بیمه‌شدگان این صندوق از قشر سالمند روستایی و عشایری هستند که در مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند. از این‌رو لازم است در مراجعات حضوری، کار آنان با سرعت و دقت انجام گیرد تا با توجه به سختی‌های جسمی، مشکلات مسیر و هزینه‌های رفت‌وآمد، متحمل زحمت مضاعف نشوند.
وی در ادامه با اشاره به سفر استانی اخیر خود به خراسان جنوبی افزود: در جریان این سفر مشخص شد که در برخی استان‌ها فرآیند مکاتبات و استعلام‌ها به درستی انجام نشده و پرونده‌ها متوقف مانده است. این موضوع باعث نارضایتی بیمه‌شدگان شده بود، اما با دستور فوری مدیرعامل و پیگیری اداره کل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی، ابلاغ لازم به تمامی استان‌ها انجام شد و مشکل در سطح کشور برطرف گردید.
مشاور مدیرعامل و رئیس بازرسی صندوق همچنین از بررسی یک شکایت مردمی خبر داد و گفت: در یکی از استان‌ها، یک متقاضی درخواست انتقال سوابق بیمه‌ای خود را مطرح کرده بود که با وجود چندین پیگیری کتبی، پرونده او بیش از ۹ ماه بلااقدام مانده بود. بررسی‌های صورت‌گرفته نشان داد کارشناس مربوطه و کارگزار منطقه در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌اند و نظارت کافی از سوی مدیریت استان نیز صورت نگرفته است.
به گفته حاجی‌عبدالهی، پس از اطلاع مدیریت ارشد صندوق و رئیس مرکز بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از موضوع، دستور قاطع برای برخورد فوری با عوامل سهل‌انگاری صادر شد. در پی بررسی پرونده، گزارش نهایی تکمیل و برای سه نفر از عوامل مرتبط — شامل کارشناس، کارگزار و مدیر استان — پنج دستور تنبیهی صادر و پرونده جهت رسیدگی به مراجع نظارتی و هیئت تخلفات اداری ارسال شد.
وی اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی هیچ‌گونه تسامحی در قبال بی‌توجهی به حقوق مردم ندارد. کارکنانی که وظیفه‌شان تسهیل امور ارباب رجوع است، باید بدانند کوچک‌ترین سهل‌انگاری در این زمینه با برخورد جدی مواجه خواهد شد. کار مردم نباید زمین بماند و ما در این خصوص با هیچ فردی رودربایستی نداریم.
رئیس بازرسی صندوق در پایان از جامعه هدف، به‌ویژه روستاییان و عشایر بیمه‌شده، خواست در صورت مشاهده قصور یا تأخیر در رسیدگی به درخواست‌ها، موضوع را به واحد بازرسی صندوق اطلاع دهند تا بلافاصله مورد بررسی قرار گیرد.
وی تأکید کرد: مدیرعامل صندوق دستور داده‌اند تمامی گزارش‌های واصله در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی، نتیجه اطلاع‌رسانی و در صورت لزوم با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

لینک کپی شد
برچسب ها: نظارت مردمی
صندوق استان همدان

حضور مدیر صندوق استان در مرکز ارتباط مردم ودولت(سامد)

۱۴۰۴/۰۹/۱۱ | ۱۳:۱۶ امین فامیل کریمی
مشاور مدیرعامل و رئیس بازرسی، نظارت و سلامت اداری

برخورد قاطع صندوق با سهل‌انگاری در خدمت‌رسانی به جامعه هدف

۱۴۰۴/۰۹/۱۱ | ۱۱:۴۵
پرونده ویژه